Tuesday 10 April 2012

USTAZ WAN JI MENULIS KISAH WALI ALLAH


first time ana dengar kisah termakan buah kurma
مشااالله

dalam majalah al islam ada satu kisah zaman ni...artikel hal pencuri duit di tabung masjid sanggup dia curi duit tabung masjid...fajir...inshaAllah dia bertaubat...siap ada gambar Ajk masjid menunjukkan duit RM200 note RM50 x 4 helai...
ada satu nota tertulis nota sebegini


saya telah duit tabung masjid...sejak hal itu hidup saya menjadi susah...kini saya kembalikan duit tabung masjid


saya dah bertaubat...hamba Allah


kira dah insaf dah dia...sanggup dia curi duit tabung masjid...sedangkan ibraim adham termakan satu biji buah kurma...
ana ni jua banyak buat salah waktu duduk planet komando...di hutan...
اشتغفر الله عظيم
baiknya insan yang dapat duduK Planet Tahfiz al qur'an sejak remaja...
ibrahim Adham wali allah yang dilindungi allah dan di rahmati Allah...
ana ada baca kisah wali allah tulisan Wan Ji Wan Husin kisah al jin muslim dakwah ore kristian ...akhirnya masuk islam ore kristian ini...
al jinpendakwah...adakah sudi sahabat afn membacanya kalau saya taip ...petikan kisah dari kitab waliALlah tulisan wan ji wan husin pendakwah di lembah kelang...
anak saudara saya yang duduk di selayang selalau jua dengar ceramahnya


saya beli book ni sebab nak tahu apa yang ditulis oleh ustaz wan ji wan husin...


kisah di halaman 27
 pendakwah aljin muslim kepada ore kristian...
imam assyafie radhiallahu anhu bercerita
suatu peristiwa ketika aku berada di masjidil haram aku lihat se ore yang dahukunya beragama islam sedang bertawaf di kaabah, usquf namanya . aku lalu menghampoirinya seraya bertanya “mengapa engkau meninggalkan agama nasrani
dia menjawab ‘aku menemui agama yang lebih baik dari agama nasrani...”
bagaimana demikian” aku bertanya lagi
“ engkau mahu aku menceritakannya?
“ya ,jika bulehj” aku menjawab

“aku telah mengalami suatu [eristiwa yang benar benar aneh, yang tidak mumkin aku luypakan seumur hayatku” dia lalu berdiam diri... barangkali dia sedang mengingat ingat peristiwa tersebut. Aku tidak sabar, terus bertanya “peristiwa aneh? Apakah maksudmu?

Dia mula bercerita “Saat aku kembara dgn menumpang sebuah kapal, dan sewaktu sedang berada di tengah laut yang luas, tiba tiba datang angin ribut yang sangat kencang, gelombangnya menggunung dan bergelora, lalu kapal tersebut terpukul sehingga tenggelam semua isinya. Semuanya tenggelam bersama sama kapal tersebut. Aku cuba menyelamatkan diri dengan berpaut pada sekeping papan yang besar serpihan kapal
Ombak terus bergelora mencampakkan daku ke sebuah island...aku mendarat di satu island

Sambil berjalan memerhati ke kira dan kanan, mencari kalau ada ore yang vtinggal di island tersebut.
Namun ternyata island tersebut sepi...padahal tanahnya amat subur tumbuh tumbuhan  dan buah buahan hidup subur. Aku makan buah tersebut dan berasa amat sedap buah tersebut sungainya mengalirkan air yang amat jernih
Aku makan buah buahan tersebut dengan sepuasnya
Aku menunggu mudah mudahan allah hantarkan  bantuan kepada ku.

Male menjelma aku berasa amat takut khuatior ada binatang yang melata
Aku panjat sebatang pokok
 Yang cukup tinggi aku duduk di satu cabang yang cukup kuat, mengikat diriku dan di cabang ini aku sleep in the night
 Tiba tiba aku mendengar suara bertasbih kepada allah
Aku menjenguk dan mendapati satu Nur yang amat terang ternyata suara tersebut datang dari satu binatang...
 Dipermukaan laut suaranya amat fasih dan jelas mengucapkan ayat...

Sesungguhnyab Allah adalah Tuhan yang mohor m ulia dan mohor pengampun sesungguhnya muhammad adalah rasulullah nabi yang mukhtar/terpilih.
Abu bakrah menjadi temannya di gua thur umar ada;lah kunci penaklukan negeri dan kota
Usman pula ore yang terbunuh di dalam rumahnya Ali adalah pedangAllah untuk menumpaskan kaum kafir....
Panjang lagi nak taip...lkalau minat buleh saya terus taip kalau kurang minat dan kalau nak baca buleh beli book ini...ada 4 halaman lagi kalau nak saya taip...


No comments:

Post a Comment