Tuesday 10 April 2012

KITA PERLU MOHON RAHMAH ALLAH KETIKA NAZAK


bahkan sewaktu nazak...kalau mak kita selimutkan kita kita akan berasa dingin walau kita diserang Panas badan yang kuat sebab mak kita selimut kan kita dengan KASIH SAYANG...

ASAS ILMU TASAUF ADALAH KASIH SAYANG

bahkan sewaktu kita demam di zaman kanak kanak terbangun waktu male at night kul 3 am…

mak kita peluk kita kita rasa sihat dalam pelukan mak kita...sebab mak kita peluk dengan KASIH SAYANG...

tak perlu makan panadol...

sewaktu saya nazak mak suap kan makan kepada saya mak basuhkan badan saya...saya dah alami tahap nazak...dan saya dah faham dan mudah faham  akan hal ni...

mak saya doa untuk saya...

saya cuba memikirkan hal al jannah heaven syurga...

memang saya tak dapat capai dengan aqal saya di alam dunia ni...

Cuma saya berasa sakit dikepit sedang saya lihat takde pengepit di kaki saya...

saya berfikir Allah buleh mendatangkan sakit perit tanpa kita lihat pengepit...



cuba kita fikir amat mohor berkuasa Allah buleh melaksanakan tanpa sebab ...

tubuh buleh rasa panas tanpa ada nampak api...

sebenarnya api ada dalam tubuh org ZALIM DAN ORG FASIK...

dan org akan berasa panas sebab api dalam badannya...

maka teringat akan hadis ini...





Tafsir al Qurtubi, Dari Abi Said al Khudri

قال رسول الله صل الله عليه وسلام







Di masa aku, diIsraqkan, ku lihat sekelompok kaum, bibirnya seperti bibir unta dan ada orang yang ditugaskan membukanya lalu memasukkan batu-batu panas dari neraka ke mulutnya hingga keluar dari duburnya. Aku bertanya “Ya Jibril, siapakah mereka itu? Jibril menjawab “Itulah orang yang memakan harta anak yatim dengan aniaya

apabila warih datang ziarah ada yang dari alim ulama' datang...ada yang datang pegang dada ...bertanya KHABAR...





sebenarnya kalau orang zalim mati dia akan disiksa...panas api ada dalam tubuh ORANG ZALIM...api neraka duk dalam tubuh...sebab dia buat maksiat sewaktu di alam dunia dia buat dosa besar makan harta anak yatim...

maka    sebenarnya dia makan ketul panas api neraka...



saya dah alami pengsan dua hari dan saya dah kembara ke beberapa alam...



kalau rujuk kitab  Dr Burhanuddin Hilmi ada 6 alam...

alam misal

alam wujud

 alam arwah alam barzakh

 alam lahud

 alam jabarut

 alam malakut alam malaikat...





dan bumi dan langit jua ada 7 lapis...





تسبح له السموات السبع والأرض ومن فيهن



Ayat 44 Surah al Isra’:

Langit yang tujuh lapis dan bumi yang tujuh lapis dan semua yang ada di dalamnya bertasbih kepada Allah. Dan tidak ada sesuatu  melainkan bertasbih dengan memujiNya, tetapi kamu sekalian tidak mengerti tasbih mereka sesungguhnya Dia adalah mohor Penyantun lagi Mohor Pengampun



ilmu bukan sekadar baca books...ilmu ada di hutan gunung جبالdi laut بحر bagi insan yang memerhati ciptaan Allah dan zikir فكر ciptaan Allah...

bahkan kalau masuk taman al wathoni ...

kalau diizin kan Allah kita akan nampak alam yang disebut Dr Burhanuddin Hilmi



cyber ni jua adalah satu alam...alam cyber...



semuanya HAK Allah...

umpama orang  nampak habib annajar di pijak pada mata kasar hakikatnya habib annajar naik shahid dan masuk aljannah...

maka berkata habbib annajar...

Alangkah baiknya kalau kaum ku mengetahui...

surah Yasiin...

Yang utama ikhlas dan ittiba' rasulullah

اخلاص



HANYA AMAL IKHLAS DI TERIMA ALLAH SERTA ITTIBA’ YAKNI IKUT SUNNAH RASULULLAH NABI MUHAMMAD SALLALLAHU ALAIHI WASALAM

والله أعلم بالصواب

No comments:

Post a Comment